Yatmadan Önce Yemek

Gün boyunca yeterli beslenme ve kalori aldığınız sürece, yatmadan birkaç saat önce yiyecek tüketimini durdurmak genellikle sağlıklı kabul edilir.

Yatmadan önce acıktıysanız ve aç karnına uyuyamayacağınızdan endişeleniyorsanız, geceleri yiyebileceğiniz birçok sağlıklı yiyecek var.

Yatağa aç gitmenin bazı olası yan etkilerin neler olabileceği ve yatmadan önce yenilmesi uygun olan yiyecekler hakkında daha fazla bilgi edinmek için okumaya devam edin.

Aç yatmanın yan etkileri var mı?

Aç yatmak, iştahınızı tatmin edemediğiniz için bir boşluk veya memnuniyetsizlik duygusu hissetmenize neden olabilir. Ancak yatmaya çok yakın yemek yemektense aç yatmak daha mantıklı ve sağlıklı olabilir.

Yatmadan hemen önce yemek yemenin birçok yan etkisi vardır. Akşam yemeğinden sonra veya gece geç saatlerde yemek yemek kilo alımına ve vücut kitle indeksinin (BMI) artmasına neden olabilir.

Ayrıca yatma saatine çok yakın bir zamanda yemek yerseniz veya içecek içerseniz hazımsızlık veya uyku bozukluğu yaşayabilirsiniz. Vücudunuz uykuya hazırlanırken metabolizmanız da yavaşlar ve genellikle ek kaloriye ihtiyacınız olmaz.

Yatmadan önce ne yemeliyiz?

Yatmadan önce oldukça aç hissedebilirsiniz ve ışıkları kapatmadan önce bir şeyler atıştırmanız gerekebilir.

Uyku problemlerinden ve mide rahatsızlığından kaçınırken, uykuyu teşvik edebilecek, seçebileceğiniz birkaç sağlıklı yiyecek ve yeme alışkanlığı vardır.

Gece atıştırmalıkları, amino asit triptofan içeren yiyecekleri içerebilir. Bu besinler vücudunuzdaki seratonin hormonunu aktive ederek uykuyu teşvik eder.

Bu amino asidi içeren yiyecekler şunları içerir:

  • Hindi
  • Tavuk
  • Balık
  • Fındık
  • Yumurtalar
  • Tam tahıllar

Tam tahıllı gıdalar şunları içerir:

  • Ekmek
  • Kraker
  • Tahıl

Kaçınılması gerekenler:

Sindirimi uzun sürecek, midenizi bozacak veya uyumanızı zorlaştıracak yiyeceklerden kaçının. Bunlardan bazıları:

  • Kızartmalar
  • Baharatlı yiyecekler
  • Şekerli yiyecekler
  • Yağlı yiyecekler

Ayrıca yatmadan önce tükettiğiniz içeceklere de dikkat edin. Herhangi bir şeyden çok fazla içmek, gece boyunca sık sık banyo ziyaretlerine yol açabilir. Ek olarak, alkol veya kafein içeren içecekler, uykuya dalmayı veya uykuda kalmayı zorlaştırabilir.

Düşüncelerinizi Paylaşın

Your email address will not be published. Required fields are makes.